Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

Αντιμέτωποι με.. της φυλακής τα σίδερα

Με ποινές κάθειρξης, απειλούνται με τη νέα νομοθετική ρύθμιση Ρέππα όσοι ιδιοκτήτες φορτηγών δεν συμμορφώνονται με τους κανόνες της επίταξης. Στο μεταξύ, δύο οδηγοί φορτηγών συνελήφθησαν, ο ένας στην Αμαλιάδα για παρακώλυση συγκοινωνιών και ο άλλος στην Ελευσίνα για αντίσταση κατά της αρχής. Επίσης οι μεταφορείς απειλούνται ακόμη και με αφαίρεση των αδειών τους σε περίπτωση που δεν εκτελούν το έργο τους ή παρακωλύουν τους συναδέλφους τους.


 Η τροπολογία για τα φορτηγά
Κατατέθηκε στη Βουλή (στο νομοσχέδιο για την περαίωση) η τροπολογία με την οποία λαμβάνονται μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των μεταφορέων και καθορίζονται κυρώσεις.

Σύμφωνα με την τροπολογία τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών όποιος, ενώ τελεί υπό καθεστώς επίταξης προσωπικών υπηρεσιών, ή είναι ιδιοκτήτης, ή νομέας, ή χρήστης πράγματος που έχει επιταχθεί, αρνείται να συμμορφωθεί, ή παραλείπει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την επίταξη.

Σε περίπτωση που η άρνηση συμμόρφωσης γίνεται κατ' εξακολούθηση, ο υπαίτιος τιμωρείται με ποινή κάθειρξης.

Άρνηση συμμόρφωσης συνιστά η μη εκτέλεση συγκεκριμένης εντολής του αρμόδιου δημόσιου οργάνου, η μη εκτέλεση μεταφορικού ή άλλου έργου, κατά το συνήθη τρόπο λειτουργίας της οικονομίας, η εγκατάλειψη του επιταγμένου πράγματος ή η χρησιμοποίησή του για την παρακώλυση των συγκοινωνιών, ή για την πρόκληση κοινής ανάγκης.

(Η άρνηση συμμόρφωσης διαπιστώνεται αυτεπαγγέλτως από τον εισαγγελέα ή μετά από αναφορά του αρμόδιου υπουργού, ή όποιου έχει έννομο συμφέρον).

Εφόσον συντρέχουν τα προαναφερόμενα πραγματικά περιστατικά, με απόφαση του υπουργού Υποδομών,Μεταφορών και Δικτύων, μπορεί να αφαιρεθεί η άδεια άσκησης επαγγέλματος, ή η άδεια δημόσιας χρήσης του πράγματος.

Τέλος, σε περίπτωση έκτακτης, επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, με απόφαση του αρμόδιου υπουργού μπορεί να ανατίθεται η άσκηση δημόσιας ή κοινωφελούς υπηρεσίας, ή δραστηριότητας δημόσιας χρήσης σε οχήματα μηχανήματα ή άλλα μέσα ιδιωτικής χρήσης.

Όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση της προτεινόμενης ρύθμισης, με αυτή αντιμετωπίζονται οξύτατα κοινωνικά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την άρνηση συγκεκριμένων επαγγελματικών ομάδων που έχουν τεθεί υπό καθεστώς επίταξης προσωπικών υπηρεσιών,ή είναι ιδιοκτήτες επιταγμένων πραγμάτων να σεβαστούν το Σύνταγμα, αλλά και τις ίδιες τις βασικές λειτουργίες της έννομης τάξης και της κοινωνίας.

«Τέτοιου είδους συμπεριφορές επιβάλλεται να αντιμετωπιστούν από την Δικαιοσύνη στο πεδίο του ποινικού δικαίου», τονίζεται κι ακόμη αναφέρεται, ως αναγκαία διοικητική κύρωση, η δυνατότητα που δίδεται για αφαίρεση αδειών άσκησης επαγγέλματος ή δημόσιας χρήσης πράγματος «καθώς οι συγκεκριμένες άδειες έχουν χορηγηθεί για την κάλυψη σοβαρών δημόσιων και κοινωνικών αναγκών, δηλαδή για την εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος».

Συλλήψεις οδηγών φορτηγών
Εν τω μεταξύ, σε δύο συλλήψεις οδηγών φορτηγών για παρακώλυση συγκοινωνιών προχώρησε η αστυνομία στον κόμβο της Αμαλιάδας στο νομό Ηλείας, ενώ στην Ελευσίνα συνελήφθη 35χρονος οδηγός φορτηγού, για αντίσταση κατά της αρχής.
Το πρωί της Τετάρτης επικράτησε και πάλι ένταση στη Μεταμόρφωση, όταν μεταφορείς επιχείρησαν να σταματήσουν συναδέλφους τους που εργάζονταν, ενώ το αρμόδιο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, φέρεται αποφασισμένο να εφαρμόσει το νόμο, και να οδηγούνται στο αυτόφωρο, όσοι μεταφορείς δεν συμμορφώνονται.
Την ίδια στιγμή, δεν λέει να κοπάσει ο θόρυβος, από το πρωτοφανές περιστατικό, που σημειώθηκε την Τρίτη το απόγευμα στη Μαλακάσα, με πυροβολισμούς κατά δύο φορτηγών. Σύμφωνα με την έρευνα της αστυνομίας, οι πυροβολισμοί προήλθαν από καραμπίνα. Το σχηματισμό δικογραφίας για απόπειρα ανθρωποκτονίας διέταξε η προϊσταμένη της εισαγγελίας πρωτοδικών Ελένη Ράικου.
Την αυστηροποίηση των ποινών για τη μη συμμόρφωση των μεταφορέων στους όρους της επίταξης, προβλέπει μεταξύ άλλων σχετική τροπολογία που προστίθεται στο νομοσχέδιο για την περαίωση και αναμένεται να συζητηθεί αύριο στη Βουλή.
Οι μεταφορείς απειλούνται ακόμη και με αφαίρεση των αδειών τους, σε περίπτωση που δεν εκτελούν το έργο τους ή παρακωλύουν τους συναδέλφους τους, ενώ σε περίπτωση υποτροπής η αρχική φυλάκιση των τριών ετών, μετατρέπεται σε 5ετή κάθειρξη. Επίσης θα ανατίθεται σε οδηγούς ιδιωτικών φορτηγών η εκτέλεση έργου.

Δηλώσεις Πεταλωτή
"Η πολιτεία δεν μπορεί να είναι ανοχύρωτη", υπογράμμισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ο οποίος επανέλαβε ότι η Κυβέρνηση ενεργεί με αποφασιστικότητα, ψυχραιμία και ισορροπία".
Κάλεσε μάλιστα όλες τις πολιτικές δυνάμεις, να καταδικάσουν άμεσα τη συμπεριφορά μιας πολύ μικρής μερίδας μεταφορέων, οι οποίοι εμποδίζουν τους συναδέλφους τους να δουλέψουν. Κατηγόρησε δε τη ΝΔ, ότι ενώ ψήφισε το συγκεκριμένο νόμο, μια εβδομάδα μετά ζητά επιμήκυνση της μεταβατικής περιόδου, και ορισμένα κόμματα της Αριστεράς ότι ταυτίζονται με συντεχνιακά συμφέροντα που εμποδίζουν την τροφοδοσία της αγοράς.
"Δεν λογαριάζουμε το πολιτικό κόστος όταν πρόκειται για το δημόσιο συμφέρον. Δεν μιλάμε για καταστολή, πλην όμως εμπλουτίζουμε το νομικό μας οπλοστάσιο, έναντι όσων δημιουργούν προβλήματα και παρεμποδίζουν την ελεύθερη κυκλοφορία αγαθών", κατέληξε ο κύριος Πεταλωτής.
Αποφάσισαν συνέχιση κινητοποιήσεων
Με συντριπτική πλειοψηφία οι μεταφορείς αποφάσισαν το βράδυ της Τρίτης να συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους χωρίς πάντως να προσδιορίσουν τη μορφή τους. 
Διαμηνύουν παράλληλα, ότι θα σταματήσουν όταν η κυβέρνηση επανέλθει στο τραπέζι του διαλόγου και αποδοθεί η δικαιοσύνη που ζητά ο κλάδος. Στο εξής οι όποιες αποφάσεις θα λαμβάνονται από την Επιτροπή Αγώνα και όχι από τα σωματεία των μεταφορέων. Για τις επόμενες δύο ημέρες όσοι πολίτες στην Αττική αντιμετωπίζουν πρόβλημα με λύματα οι αυτοκινητιστές θα τους εξυπηρετούν δωρεάν στη μνήμη συναδέλφου τους που έχασε τη ζωή του σε μπλόκο από καρδιακό επεισόδιο.

Από την πλευρά της η κυβέρνηση ξεκαθαρίζει ότι πλέον τα περιθώρια στενεύουν και η ανοχή στις κινητοποιήσεις εξαντλείται. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής αφού σημείωσε ότι «η κυβέρνηση κρατά ισορροπία για το δημόσιο συμφέρον» επανέλαβε ότι τα περιθώρια εξαντλήθηκαν και αποκάλυψε ότι είναι έτοιμη η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία θα επιτρέπεται φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσης να εκτελούν και το έργο των Δημοσίων Μεταφορών.
Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια δηλώνει και ο επιχειρηματικός κόσμος. Ήδη πάνω από 10 χιλιάδες κοντέινερς βρίσκονται εγκλωβισμένα στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη.

Στη Θεσσαλονίκη, ακινητοποιημένα στα ίδια σημεία, στον κόμβο Καλοχωρίου (Λαχαναγορά), στο λιμάνι, στη Γέφυρα και στο Δερβένι, όπως και τις προηγούμενες ημέρες, παραμένουν τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, έπειτα από τη χθεσινή απόφαση των αυτοκινητιστών να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους. Δεν παρεμποδίζεται η κυκλοφορία.
Παρέμβαση πρωθυπουργού ζητεί ο Ε.Β.Ε.Α.
Tην προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού κ. Γ. Παπανδρέου ζητάει ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Α., κ. Κ. Μίχαλος με επιστολή του για το μείζον πρόβλημα που έχουν προκαλέσει στην αγορά οι κινητοποιήσεις των μεταφορέων και αποδίδει ευθύνες στους υπουργούς για το αδιέξοδο της κατάστασης αναφέροντας: ''δεν μπορεί, εν μέσω της μεγαλύτερης κρίσης, οι αρμόδιοι για την εφαρμογή των νόμων, να αδρανούν, θέτοντας έτσι προσκόμματα στη μεγάλη προσπάθεια που έχει ξεκινήσει το οικονομικό επιτελείο αρμόδιο για την αγορά, αλλά και το σύνολο των επιχειρήσεων και του ελληνικού λαού, για την άμβλυνση των προβλημάτων και την επιστροφή σε αναπτυξιακή πορεία''. 
Επίθεση εναντίον των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης, εξαπέλυσε ο Πρόεδρος του ΣΕΒ, Δημήτρης Δασκαλόπουλος. Κάλεσε την πολιτεία να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία της αγοράς και της οικονομίας, και κατηγόρησε τους απεργούς για συντεχνιακή αδιαλλαξία, που αποτελεί - όπως είπε - πρόκληση για την κοινωνία που δοκιμάζεται σκληρά. Προχωρώντας ακόμα ένα βήμα, ο κύριος Δασκαλόπουλος έκανε λόγο για κλειστές συντεχνίες που αποσπούσαν και απομυζούσαν προνόμια από ένα πρόθυμο πελατειακό κράτος.
Τα πολύ σοβαρά προβλήματα που έχουν πλέον δημιουργηθεί στις επιχειρήσεις του κλάδου επισημαίνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) με αφορμή την απόφαση των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ για συνέχιση των κινητοποιήσεών τους. Στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΤ τονίζει ότι ήδη παρουσιάζεται έλλειψη πρώτων υλών, η οποία έχει επηρεάσει ή σταματήσει την παραγωγή πολλών εργοστασίων και κατ' επέκταση δημιουργεί προβλήματα με την απασχόληση του εργατικού δυναμικού.
Aπειλή για τη βιωσιμότητα χιλιάδων επιχειρήσεων  

Κάθε μέρα στάσης εξαγωγών αντιστοιχεί σε απώλειες ως και 48 εκατ. ευρώ για την ελληνική οικονομία, περισσότερες από 200 εξαγωγικές επιχειρήσεις υπολειτουργούν, ενώ άλλες με ευπαθή προϊόντα (ιχθυοτροφεία, ζώντα ζώα, αγροτικά προϊόντα) βρίσκονται προ ολοκληρωτικής καταστροφής, με οικονομικές, αλλά και περιβαλλοντικές συνέπειες και περισσότερα από 6.000 κοντέινερ με εξαγώγιμα προϊόντα και με πρώτες ύλες έχουν ακινητοποιηθεί στα τελωνεία και τις πύλες εξόδου της χώρας.

Αυτά τα στοιχεία που γνωστοποίησαν οι εξαγωγείς περιγράφουν το βαθμό ασφυξίας στην αγορά γιαυτό και με κοινή τους επιστολή οι εξαγωγικοί φορείς της χώρας, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ), ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ) ζητούν την προσωπική παρέμβαση του Πρωθυπουργού, κ. Γεωργίου Παπανδρέου κάνοντας λόγο για πραγματική απειλή της βιωσιμότητας χιλιάδων επιχειρήσεων και τον κίνδυνο απώλειας πολλαπλάσιων θέσεων εργασίας.

http://www.athina984.gr/node/118184

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου