Δευτέρα 19 Ιουλίου 2010

Tι συμβαίνει με τα F-16; Τα press tours σε Παρίσι & Λονδίνο και το φιάσκο της ΕΑΒ στο πρόγραμμα CCIP

Δεκατέσσερις μήνες μετά την αποκάλυψη του defencenet.gr της 22ας Μαίου 2009 για το πρόβλημα ύπαρξης «αυξημένης υγρασίας» στο διαμέρισμα όπου φιλοξενείται το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II, φαίνεται ότι οι άριστες δημόσιες σχέσεις της εταιρείας αυτή την φορά δεν βοήθησαν στον «κατευνασμό» του θέματος και έτσι έγινε πρώτο θέμα στην κυριακάτικη εφημερίδα Real News. Βέβαια, το συγκεκριμένο πρόβλημα έχει αποκατασταθεί με την επιστροφή στις ΗΠΑ των διθέσιων αεροσκαφών και την επανασχεδίαση του χώρου εγκατάστασης μίας από τις μονάδες LRU του ASPIS II, αλλά μια σειρά άλλων πολύ σοβαρότερων προβλημάτων εμφανίζεται στα συγκεκριμένα αεροσκάφη.

Προβλήματα δομικά, αυξημένων βλαβών του ραντάρ APG-68(V)9, ανεπάρκειας των κινητήρων της Πρατι Γουίτνι κλπ. Ανάλογα προβλήματα έχουν παρουσιαστεί και στα πολωνικά αεροσκάφη, χωρίς βέβαια αυτό να μειώνει την μαχητική αξία των εν λόγω αεροσκαφών, γενικότερα. Απλώς τα προβλήματα υποστήριξης και διαθεσιμότητας αποκτούν σε κάποιες περιπτώσεις κρίσιμο χαρακτήρα.




Ήδη η εταιρεία ( στην Ελλάδα εκπροσωπείται από τον κορυφαίο πωλητή μαχητικών αεροσκαφών στην Ευρώπη, Ντένι Πλέσσα και τον έτερο στενό συνεργάτη του, Κώστα Παπαδόπουλο) προσπαθεί με μία σειρά κινήσεων στο χώρο του Τύπου να «απαλύνει» τις εντυπώσεις που έχουν δημιουργηθεί στην ηγεσία της Π.Α. και του υπουργείου Εθνικής Άμυνας από αυτά τα θέματα:


Μία μεγάλη ομάδα δημοσιογράφων προσκλήθηκε από την εταιρεία και αναχωρεί αυτές τις ημέρες για το Λονδίνο με όλα τα έξοδα πληρωμένα (!) για τρεις ημέρες επί τη ευκαιρία της έκθεσης αεροναυπηγικής Farnborough 2010! Aνάλογο press tour είχε οργανωθεί και πέρσι στην έκθεση Le Bourget στο Παρίσι!


Oι δημοσιογράφοι θα καταλύσουν σε πολυτελές ξενοδοχείο στο Λονδίνο, θα μετακινούνται με μεταφορικά μέσα της εταιρείας και θα τους παρατεθούν τα γνωστά πλουσιοπάροχα γεύματα που οργανώνει η εταιρεία δημοσίων σχέσεων «Συμεών Τσομώκος» που συνεργάζεται με μεγάλη επιτυχία εδώ και χρόνια με την Lockheed Martin.


Μάλιστα η ίδια εταιρεία δημοσίων σχέσεων έχει αναλάβει και μέρος της προετοιμασίας της κρατικής DEFENSYS 2010, όπως αποκαλύφθηκε την περασμένη Τετάρτη στην συνέντευξη Τύπου του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Νόμιμο, φυσικά, άρα ηθικό...


Από εκεί και πέρα τα προβλήματα που έχουν παρουσιάσει τα F-16 σε ότι αφορά τις δομικές αντοχές του αεροσκάφους έχουν προκαλέσει αρκετούς εφιάλτες και στην ίδια την αμερικανική εταιρεία.


Τα προγράμματα δομικής ενίσχυσης και αναβάθμισης Falcon Up, διαδέχονται το ένα το άλλο, με τα αεροσκάφη να μπαίνουν για γενικό σέρβις, στο μισό ή στα δύο τρίτα των ωρών πτήσης που «εγγυάται» η εταιρεία! Φυσικά τα Falcon Up, πληρώνονται από τον χρήστη. Σε ότι αφορά τους κινητήρες Pratt & Whitney F-100-PW-229 με ώση μόλις 29000 λιβρών, οι οποίοι συνόδευσαν στην αγορά των δύο τελευταίων προγραμμάτων αγοράς συνολικά 90 F-16, έχουμε κρίσιμα προβλήματα, αλλά και τους παλαιότερους General Electric F110-GE-129, επίσης 29.000 λιβρών, το γεγονός ότι θα αποφασίστηκε να δαπανηθεί το ποσό των 225 εκατ. ευρώ για την προμήθεια ουσιαστικά νέων (!) κινητήρων λέει πολλά.


Συν το γεγονός ότι οι ασθενικοί κινητήρες των 29.000 λιβρών «αγκομαχούν» για να φτάσουν τον φάκελο βολής του AIM-120 AMRAAM...


Ένα άλλο ζήτημα που δεν αφορά βέβαια άμεσα την L.M., αλλά αφορά την εμπλοκή του δημοσίου με τα F-16 είναι το σκάνδαλο, όπως εξελίχθηκε, του προγράμματος αναβάθμισης CCIP των F-16 της αμερικανικής Αεροπορίας. Βέβαια αξίζει να σημειώσουμε ότι σε επίσημο δελτίο Τύπου της ΕΑΒ αναφέρεται ότι «Τόσο πριν όσο και μετά την ανάληψη του έργου η ΕΑΒ είχε την συνεργασία και υποστήριξη της Lockheed Martin»...


Το πρόγραμμα Common Configuration Implementation Programm / STAR αφορούσε τη δομική και ηλεκτρονική αναβάθμιση από την ΕΑΒ 94 μαχητικών αεροσκαφών F-16 της αμερικανικής Αεροπορίας που σταθμεύουν στην Ευρώπη και ανατέθηκε στην ΕΑΒ τον Απρίλιο του 2007 με την διοίκηση του Α.Φιλιππάκου να δίνει «υπέρ πάντων αγώνα» για να το κερδίσει.


Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με σημαντική καθυστέρηση, αλλά αυτό που έχει σημασία είναι άλλο: Η ΕΑΒ ζημιώθηκε με πολλά εκατομμύρια ευρώ (κάποιες πηγές κάνουν λόγο για πάνω από δέκα εκατομμύρια) από το εν λόγω πρόγραμμα, αφύ οι τιμές που είχε δώσει για να το αναλάβει ήταν εξευτελιστικές!


Εδώ λοιπόν θα πρέπει επιτέλους να αναζητηθούν ποινικές ευθύνες σε ότι αφορά την μεθόδευση ανάληψης ενός προγράμματος από το οποίο ήταν βέβαιο ότι η ΕΑΒ και κατά συνέπεια το ελληνικό δημόσιο θα έβγαιναν ζημιωμένοι. Πώς, με ποιά λογική, με τι είδους κοστολόγηση και με ποια οικονομικά δεδομένα ανέλαβε το έργο η ΕΑΒ. Τι λέει για το θέμα το υπουργείο Οικονομικών στου οποίου την αρμοδιότητα ανήκει η ΕΑΒ;
Tμήμα ειδήσεων  http://www.defencenet.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου