Ολοκληρώθηκε χωρίς αλλαγές η συζήτηση και ψήφιση του ν/σ για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών. Υλοποιούν την απειλή τους για αιφνιδιαστικές κινήσεις οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης.
Χωρίς αλλαγές ολοκληρώθηκε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, η συζήτηση και ψήφιση του ν/σ του υπουργείου Υποδομών για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών.
Κατά τη σημερινή συζήτηση επί των άρθρων του ν/σ ο αρμόδιος Υπουργός Δημήτρης Ρέππας κάλεσε εκ νέου τους ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων να συνταχθούν με την Πολιτεία για την ομαλή, όπως είπε, μετάβαση σε ένα νέο εκσυγχρονισμένο ευρωπαϊκό καθεστώς, αντί να δίνουν μάχη με το βλέμμα στο παρελθόν.
«Η πολιτεία έχει τα μέσα να προστατεύσει την κοινωνία και να εξασφαλίσει την ομαλή λειτουργία της αγοράς προς όφελος της οικονομίας και της ανάπτυξης», τόνισε ο κ. Ρέππας και πρόσθεσε:
«Κάποιοι κάνουν ό,τι μπορούν για να διατηρηθεί το σημερινό αναχρονιστικό καθεστώς, όταν σε όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες οι αλλαγές έχουν προχωρήσει πολύ νωρίτερα. Δεν υπάρχουν τα περιθώρια για άλλες καθυστερήσεις και θα πρέπει όλοι να το κατανοήσουν αυτό».
Καθησυχαστικός εμφανίστηκε ο υπουργός στις παρατηρήσεις και επιφυλάξεις που εξέφρασαν αρκετοί βουλευτές, ανάμεσα τους και του ΠΑΣΟΚ, όπως η Κατερίνα Μπατζελή, ο Κώστας Γείτονας και ο Χρήστος Μαγκούφης, οι οποίοι ζήτησαν περαιτέρω αποσαφηνίσεις για ορισμένες διατάξεις του ν/σ, ώστε, όπως είπαν να αποτραπεί ο κίνδυνος δημιουργίας καρτέλ, αλλά και εισβολής ξένων οδηγών στην Ελλάδα.
Μάλιστα, η πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κατερίνα Μπατζελή πρότεινε να προβλεφθεί και γραπτώς στο σχετικό άρθρο ότι μεταφορικές εταιρείες μπορούν να ιδρύονται μόνο από μέλη της Ε.Ε., έτσι ώστε να γίνει κατανοητό ότι θα αποκλειστούν υπήκοοι από τρίτες χώρες, όπως φοβούνται ότι θα γίνει οι ίδιοι οι μεταφορείς.
«Το ενδεχόμενο εναρμονισμένων πρακτικών είναι πιο πιθανόν όταν οι παίκτες είναι λίγοι και η αγορά κλειστή», σημείωσε ο κ. Ρέππας.
Παράλληλα, ο υπουργός απέρριψε τις αιτιάσεις βουλευτών για την ανάγκη περαιτέρω χρονικής διεύρυνσης της μεταβατικής περιόδου από τρία - που προβλέπει το ν/σ - στα πέντε χρόνια, καθώς και διατήρηση του 35% της αξίας της άδειας μετά τη λήξη του χρονικού αυτού περιθωρίου, ώστε, όπως υποστήριξαν, η προσαρμογή των μεταφορέων στο νέο καθεστώς να γίνει ομαλά και με τη μικρότερη δυνατή οικονομική ζημιά.
Όπως υπογράμμισε ο κ Ρέππας, έγινε ένας ειλικρινής διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και έχουν ληφθεί υπόψη όλες οι παράμετροι και το αποτέλεσμα αυτό είναι το καλύτερο δυνατό που μπορούσε να υπάρχει.
Τέλος, ο Δ. Ρέππας δήλωσε σύμφωνος με την πρόταση του βουλευτή της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη, να εξετάσει η κυβέρνηση το ενδεχόμενο κινήτρων για την απόσυρση των παλαιών φορτηγών αυτοκινήτων και δεσμεύτηκε ότι θα το συζητήσει με την αρμόδια υπουργό Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη.
Την τακτική του «κλεφτοπόλεμου» με την αστυνομία έχουν επιλέξει οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, υλοποιώντας την «απειλή» τους για αιφνιδιαστικές κινήσεις, την οποία προανήγγειλαν αμέσως μετά τη χθεσινή σύσκεψη των προέδρων των Ομοσπονδιών από όλη τη χώρα.
Λίγο μετά τη μία το μεσημέρι δημιουργήθηκε κυκλοφοριακό χάος στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, στο ύψος του Χαϊδαρίου, όταν οδηγοί φορτηγών με το πρόσχημα ότι θέλουν να μετακινήσουν ορισμένα οχήματα, έκλεισαν για περίπου μίση ώρα το δρόμο, με αποτέλεσμα να προκληθούν τεράστιες ουρές από αγανακτισμένους οδηγούς ΙΧ που εγκλωβίστηκαν στην εθνική. Προς στιγμήν προκλήθηκε ένταση, καθώς οι ιδιοκτήτες απέκλεισαν το δρόμο φωνάζοντας συνθήματα κατά του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της κυβέρνησης γενικότερα.
Δυνάμεις της τροχαίας και των ΜΑΤ, που βρίσκονται στα σημεία συγκέντρωσης των φορτηγών, τα οποία σήμερα είναι περισσότερα σε σχέση με χτες, προσπάθησαν να αποκαταστήσουν την κυκλοφορία και έχουν πάρει ρητές εντολές να μην επιτρέψουν τα βαριά οχήματα να κατευθυνθούν προς το κέντρο της Αθήνας.
Υπενθυμίζεται ότι το πρωί, ανάλογη ένταση, σε μικρότερη όμως κλίμακα, σημειώθηκε στα διόδια της Ελευσίνας.
Αντιδράσεις από τις εταιρείες εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού
Τη συνδρομή του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, με σκοπό να μην πληγεί περαιτέρω η ανταγωνιστικότητα και η λειτουργία των ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου, ζητά ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμφιαλώσεως Φυσικού Μεταλλικού Νερού (ΣΕΦΥΜΕΝ), σχολιάζοντας τις κινητοποιήσεις των Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων.
Ο ΣΕΦΥΜΕΝ επισημαίνει τα σοβαρά προβλήματα, που δημιουργεί η νέα απεργία των Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων στις επιχειρήσεις του κλάδου. Το διοικητικό συμβούλιο του ΣΕΦΥΜΕΝ ενημέρωσε με επίστολή του τον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, για τις δυσκολίες που έχει δημιουργήσει αυτό το δεύτερο κύμα κινητοποιήσεων, μέσα σε διάστημα δύο μηνών, στην απρόσκοπτη και ελεύθερη διακίνηση των προϊόντων του κλάδου. Ως συνέπεια αυτού, πολλές επιχειρήσεις έχουν οδηγηθεί σε αναστολή της λειτουργίας τους, σε μία περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη, λόγω των οικονομικών συνθηκών.
http://www.kathimerini.gr/ με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου